צריכים משכנתה ? על מה יש לשים לב

אתם באמת יודעים איזה משכנתה טובה בשבילכם ?  אתם באמת מבינים את היתרונות והחסרונות של כל מסלול ?  אתם באמת מודעים להבדלים בין הבנקים והסניפים של כל בנק ?  משכנתה טובה היא משכנתה שמתאימה לצרכים שלכם, ליכולות שלכם ולתנאי השוק הקיימים. לדוגמה – גמישות לפירעון, יציבות וחוסר תנודתיות, קבלת כסף היום אך התחלת תשלום בעתיד, קבלת הכסף במנות וכ',היא כמובן צריכה להתאים ליכולות שלכם מבחינת גובה החזר חודשי, סכום ההון העצמי, סכום המשכנתה כולה, תקופת התשלום ועוד.

משכנתה מורכבת ממסלולים שונים שבד"כ משולבים יחד בתמהיל אחד.לכל מסלול יש את היתרונות והחסרונות שלו* פריים – לא צמוד למדד, ריבית נמוכה יחסית, ללא עמלות פירעון, ריבית אחידה לכל תקופת זמן.אבל, פוטנציאל תנודתיות גבוה. עלייה של 1% בריבית תעלה את ההחזר החודשי ב כ 5%. מצריך מעקב. ריביות קבועות – אפשרות לקיבוע הריבית כשהריביות במשק נמוכות, ריבית תלויה בתקופה וככל שמקצרים את המסלול ככה הריבית יורדת.אבל, עלולה לגרור עמלת פירעון מוקדם בפירעון או במחזור, היא יקרה ביחס לשאר המסלולים וחייבים לדעת לאיזה תקופות לקחת אותה בדיוק.משתנה צמודה כל חמש שנים יתרונות – בדרך כלל יותר זולה מהריבית הקבועה. קבועה ל 5 שנים. מעלה מרווח לתמהיל. מאפשרת נקודת יציאה נוחה. אבל היא לא תמיד כלכלית. סיכון עליית מדד – יעלה גם את יתרת הקרן ואת התשלום החודשי, יכולה לעשות נזק בתחנות היציאה. מצריכה מעקב צמוד ועיתוי נכון בעת הלקיחה שלה.

אלה כמובן היתרונות והחסרונות על קצה המזלג ועכשיו צריך לבנות בעזרת המסלולים האלה ועוד כמה נוספים תמהיל משכנתה אופטימלי שמתאים לצרכים שלכם, ליכולות שלכם, לתנאי השוק וכמובן שמנצל את כל היתרונות של כל מסלול ובורח מהחסרונות של כל מסלול.ולסיום חשוב מאוד לדעת לאיזה בנקים להגיש את הבקשה (כמובן איך להגיש את הבקשה), לאיזה סניף בבנק ואפילו לאיזה פקיד בסניף.כל סניף בתוך הבנק הוא מרכז רווח עצמאי. סניף שעמד ביעדים שלו – לא ימכור כסף בזול. סניף שרוצה להיות מצטיין – לא ימכור כסף בזול ולכן אחת הטעויות הגדולות היא להיכנס לסניף רק כי זה נוח לכם גאוגרפית.

במשכנתה לכל מרכיב קטן יש משמעות גדולה, לכן חשוב מאוד לתכנן נכון ומדויק ולהביא בחשבון את כל המשתנים, לתכנון תמהיל, לבצע מו"מ יעיל, להחליט היכן הכי כדאי לקחת את המשכנתה ולצאת לביצוע.